آموزش طراحی سایت, هاست

هاست ایران بهتره یا خارج؟ تفاوت هاست ایرانی و خارجی

مقایسه هاست داخل و خارج
5/5 - (3 امتیاز)

یکی از سوالات همیشگی و چالش برانگیز کاربران هنگام خرید هاست این است که هاست ایران بخریم یا هاست خارج؟ در این مطلب به صورت کامل توضیح دادیم که کدام هاست بیشتر مناسب شماست. تفاوت ها و نقات برتر هر کدام را به صورت مقایسه ای برای شما بیان کردیم تا در خرید خود بدون تردید تصمیم بگیرید.

انتخاب صحیح و اصولی هاست به سرعت و کیفیت سایت شما کمک بسیار زیادی می کند. امروزه دیتاسنتر های معتبر از جدیدترین و پرسرعت ترین سخت افزار استفاده می کنند تا سایت شما در سریعترین زمان ممکن اجرا شود. علاوه بر سرعت بالا عدم قطعی سرور هم بسیار مهم است. امروزه دیتاسنتر ها ادعا می کنند آپتایم سرویس هایشان نزدیک به 100 درصد است.

هاست ایران بهتره یا خارج؟

انتخاب بین هاست ایرانی و خارجی وابسته به نیازها، مخاطبین و البته محدودیت‌های مرتبط با موقعیت جغرافیایی و قوانین مختلف کشورهاست. انتخاب بین این دو بستگی به شرایط شما دارد. در صورتی که جامعه مخاطبین شما اکثرا ایرانی هستند انتخاب هاست داخلی گزینه ی بهتری است. زمان گذشته باتوجه به قدیمی بودن سخت افزار، کیفیت پایین و آپتایم نامناسب سرویس های داخلی استفاده از هاست خارجی مانند هتزنر آلمان منطقی تر بود. در گذشته شرایط ارزی منطقی تر بود و مبحث اینترنت ملی در شرایط خاص مطرح نبود بنابراین اکثر افراد استفاده از هاست خارجی را به هاست داخلی ترجیح می دادند. اما امروزه با رقابت دیتاسنتر های داخلی شاهد استفاده از تجهیزات بروزتر و تلاش برای ثبت رکورد آپتایم نزدیک به 100 درصد هستیم. به صورت کلی کیفیت سرویس های داخلی هنوز به سرویس های مطرح دنیا نمی رسد ولی قابل رقابت با آنها است.

در هر صورت با توجه به شرایط حال حاضر پیشنهاد ما استفاده از هاست ایران است. در ادامه به مقایسه هاست های داخل و خارج با هم پرداخته ایم.

مقایسه قیمت هاست داخلی و خارجی

مقایسه قیمت هاست داخلی و خارجی بسیار وابسته به ارائه‌دهنده‌های خدمات هاستینگ، نوع سرویس ارائه شده، امکانات محدودیت‌ها و نیازهای خود شما است. سرویس هایی که از خارج تهیه می شوند با یکی از ارز های رایج پرداخت می شوند. با توجه به اوضاع اقتصادی کشور، معمولا قیمت هاست ایرانی با مشخصات مشابه هاست خارجی ارزانتر است.

مقایسه قیمت هاست

سرعت بارگذاری وب سایت

با توجه به اینکه اکثر مخاطبین سایت محل جغرافیایی آنها درون کشور است تاثیر مستقیمی بر بارگذاری اولیه وب سایت دارد. هر چقدر مکان مخاطب به دیتاسنتر نزدیکتر باشد سرعت اولیه اجرای سایت سریع‌تر است. بنابراین فقط در صورتی که مخاطبین شما در خارج از کشور هستند استفاده از هاست خارجی می تواند باعث افزایش سرعت اجرای سایت برای آنها شود.

مقایسه پایداری سرورها

پایداری وب سایت در امر سئو بسیار مهم است.  پایداری سایت شما یکی از عوامل مهم در رتبه گوگل می باشد.

سرورهای خارج از ایران از پایداری و برقراری بالاتری نسبت به سرورهای داخلی برخوردار هستند. با توجه به اینکه مشکلات مربوط به اینترنت و شبکه در خارج از کشور کمتر است و همچنین پایداری شبکه و مسیریابی سرورهای خارجی بهتر است بنابراین به صورت کلی پایداری هاست های خارجی بیشتر از هاست های داخلی است.

هاست ایرانی یا خارجی

از لحاظ سئو هاست ایران بهتر است یا هاست خارج؟

یکی از سوالاتی که برای بیشتر کسب و کار ها برای انتخاب محل سرورها مطرح است این است که آیا قرارگیری محل سرور در خارج از ایران باعث افزایش یا کاهش رتبه سئو آنها می شود. سئو وبسایت به مسائل بسیار زیادی بستگی دارد. وبسایتی که سرعت بالایی دارد و قطعی در سرورهای آن اتفاق نمی افتد طبیعتا از لحاظ سئو رتبه بهتری کسب می کند. بنابراین به طور قطع نمی توان گفت برای کسب رتبه مناسب سئو هاست ایران بهتر است یا هاست خارج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *